torsdag 11. september 2014

Fortsatt sensommer i september

Deilige høstdager må jo nytes i hagen.  Det er frodigere nå enn det var tidligere i sommer da det var så varmt.  Regn innimellom gjør godt for det som vokser.

Her er noen mine høstfavoritter i år.

Georginer kommer jeg bare ikke utenom - store flotte og fargesprakende.  Det liker jeg godt.

Blodamarant og solhatt - fin miks i mine øyne.

Blodamarant og en ny nesten oransje floks er også en varm kombinasjon.  Floksen orange perfection´er ny av året og jeg håper den kommer igjen i Eplehagen.

En annen type amarant som jeg sådde i våres er rød reveamarant.  Jeg liker godt de lange rosa halene innimellom rosa cosmos og oransje georginer.

Ringblomstene har selvsådd seg og er med på fargefesten i høsthagen.




5 kommentarer:

  1. Herlige bilder av varme høstblomster! Bra å notere seg hva som ble godt resultat av årets beplantning.

    SvarSlett
  2. Flotte bilder av nydelige blomster=) Fin helg til deg=) Vibeke

    SvarSlett
  3. Så varme farger! Er så enig med deg - Umulig å komme utenom Dahlia som troner på denne tiden:) Ha en god uke!

    SvarSlett
  4. Flotte varme farger du har i blomst!
    Vi nyter og lagrer alle disse fine fargene og soldagene...til alt er borte:)

    SvarSlett
  5. Herlige, varme farger! Nå har frosten tatt alle georginene mine og jeg har tatt knollene inn. Reveamaranten din er forresten så fin. Jeg hadde en rødbladet amarant i kjøkkenhagen for første gang i år. Den kunne jeg spise bladene på som salat.

    SvarSlett

Kommentarer er veldig hyggelig å motta.

Juni er her

Duftende syrin har tatt over etter liljekonvallen.  Berberisen konkurrerer litt på baksiden om å ha mest duft.  Det er sommer... Og fo...