torsdag 21. april 2016

Peace rosen - en klassiker

Dette er en av de klassiske rosene - Peace og en av de trofaste gjengangerne i hagen.  Dessverre så har vi satt utedelen av varmepumpen over rosebeddet.  Ikke så mye valg på den plasseringen og når man blåser kald luft hele vinteren igjennom på rosene i rosebeddet, så må kanskje dette beddet navnes om etterhvert...

Jeg har klippet bort alle tørre brune greiner og håper på at det er nok kraft i rota til å skyte nye.















































EBFDE1F0-C41D-4F1D-9C75EF8B8407E2CF-CE5FDE46-38AA-4E65-AF53200DB00AB8C0

2 kommentarer:

  1. Det er en utrolig vakker rose! Husker at min mor hadde den for mange år siden. Får håpe din har klart seg og kommer med nye skudd!

    SvarSlett
  2. Jeg har også barndomsminner fra min farmor når det gjelder peaceroser. Jeg har ikke så mye roser i Furulunden, men denne har jeg ofte i tankene :) Nydelig rose :)

    SvarSlett

Kommentarer er veldig hyggelig å motta.

Juni er her

Duftende syrin har tatt over etter liljekonvallen.  Berberisen konkurrerer litt på baksiden om å ha mest duft.  Det er sommer... Og fo...