fredag 27. april 2012

Våren er her

Idag kom regnet - det har jeg ventet på for jeg har kjøpt inn Helgjødsel. Nå håper jeg at jeg har gitt nok mat til blomster, trær og plen.

Det blomstrer i eplehagen min nå.

Forsythia - i mengder lyser opp.  Bladene kommer også nå så da er vel blomstringen på hell.

Schilla og perleblomst lager blå tepper i gress og i bed.  Det liker jeg godt.

Noen rosa tulipaner er min favoritt.  De vokser helt inntil husveggen og rådyrene har ikke funnet dem.  For de andre tulipanene rundt om har lidd en litt verre skjebne - de har blitt mat....


Ellers så har jeg fyllt noen krukker på trappen til glassverandaen med små stemorsblomster.  Nedi krukkene har jeg også plassert gladiolus som jeg håper skal komme opp med tid og stunder.


Har lest mange hageblogger og vært inne på forumet hagegal.no.   Det er nok av steder å finne kunnskap om hagestell.  Jeg fikk meg også en tur på hagemessen på Lillestrøm for inspirasjon.

Vi har store planer for hagen her.  Det største rykket i hagen blir å lage nye trapper og terrassere terrenget.  Spennende og litt krevende - her snakker vi om å omorganisere deler av hagen - kanskje alt med tid og stunder.  Vel, først må arkitektmannen i huset her tegne en liten enkel garasje, og så får vi se hva vi finner ut av med adkomst og trapper rundt om.

Nå må jeg ned til spirene mine i glassverandaen - det kan jeg skrive mer om en annen dag.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er veldig hyggelig å motta.

Juni er her

Duftende syrin har tatt over etter liljekonvallen.  Berberisen konkurrerer litt på baksiden om å ha mest duft.  Det er sommer... Og fo...