mandag 20. juni 2016

Gode naboer til Rhododendron


Rhododendron Goldfinger har selskap med to forskjellige hosta;  Hosta aureo marginata og Hosta royal standard. Helt bakerst står en vanlig Rhododendron med ukjent navn - den ble flyttet til bakhagen for et par år siden og har bare blitt flottere og flottere.    Jeg liker veldig godt denne sammenplantningen.


Her er en rekke med busker som jeg også synes gjør seg godt sammen,   Rhododendron samme ukjente som bildet over. , Fagerbusk Kolkwitzia Amabilis,. En Sibirkornell som dessverre er soppsyk og en ukjent Rosa Rugosa hybrid.  

2 kommentarer:

  1. Ja, hosta er flotte naboer til rhododendron! Fagerbusk må jeg bare få kjøpt meg, for de er så fine nå :)

    SvarSlett
  2. Vakre sammenplantinger :-) Jeg forstår godt at du liker sammenplantinger med hosta og rhododendron. Din R. Goldfinger var skikkelig fin. Det samme var din ukjente rosa Rugosa.
    Ha en fortsatt fin dag
    Stein

    SvarSlett

Kommentarer er veldig hyggelig å motta.

Juni er her

Duftende syrin har tatt over etter liljekonvallen.  Berberisen konkurrerer litt på baksiden om å ha mest duft.  Det er sommer... Og fo...