torsdag 24. april 2014

Plutselig var det premiere på tulipanene


I steinbeddene trives perleblomstene og de blir stadig fler.  Russeblåstjernen eier plenen , men de er straks over sitt beste nå.  Ruteliljene kom igjen - og det er stor jubel.  Narcissene er fullt utsprunget nå og de hvite gjør seg veldig godt synes jeg.  Dronningene av løkene er jo tross alt tulipanene og de har sin permiere nå.  Det er foreløpig bare de hvite Purissima som har slått seg ut, og jeg synes de gjør seg godt med Mount Hood Narcissene.  Første akt i løkbeddet ble veldig hvit i år. Neste periode er nok mer rosa og lilla - da får de også følge av alliumene.

Nyt vårdagene !


4 kommentarer:

  1. Åhhh, så mye fint du har som blomstrer nå! Det er jo så det spruter opp av bakken med det fine været vi har :-)

    SvarSlett
  2. Så koselig med så mange blomster=) Det er bare å nyte! Ikke kommet like langt her enda, men det blir, det blir=) Artig med tidlig vår=) Vibeke

    SvarSlett
  3. Så skjønn blomstring du har allerede! Det er så deilig å se at det blir grønt og frodig igjen etter vinteren. Her ligger jeg et stykke etter, men jeg nyter andres blomstring mens jeg venter på min egen. Deilige, deilige vår!

    SvarSlett
  4. For en fantastisk blomstring :)
    Herlige tider er det.

    SvarSlett

Kommentarer er veldig hyggelig å motta.

Juni er her

Duftende syrin har tatt over etter liljekonvallen.  Berberisen konkurrerer litt på baksiden om å ha mest duft.  Det er sommer... Og fo...