fredag 13. juni 2014

Rosene er i gang


Det går så fort.  Nå er snart alle rosene i blomst i Eplehagen.  Bare Lykkefund og Heritage lar vente på seg.

Rosene viste seg ikke fra sitt beste i fjor sommer , men nå så kommer den ene etter den andre flottere enn noen gang. Rosen ved det ene nedløpet har vært holdt litt nede av frost og dårlig jord de siste årene , men nå så har den bare kommet så nydelig.  Roser trenger både omsorg og tid tror jeg.  Jeg aner jo ikke hvilke roser som vokser i hagen, men det lever jeg godt med, og rosene overlever min uvitenhet også-

Grootendorts som ble flyttet brutalt og opprivende var skikkelig svekket i fjor, men se nå blomstrer den og det ser ut til at den trives - den er først og sist i kollasjen.  Det er nesten den største rosegleden sålangt i dette hageåret.

Rugosa-hybriden ble også gravd opp og flyttet da vi la opp en tørrmur bak rosene. De vokser seg til, selvom de foreløpig bare har en tredjedel høyden av de de var da vi flyttet inn.  Duften er himmelsk deilig rundt disse buskene.

Ha en fortryllende sommerhelg!

6 kommentarer:

  1. Hei! Jeg blir nesten litt misunnelig når jeg ser vakker roseblomstring. Jeg får dem ikke til og derfor får de nok ikke det stellet de krever. Og da blir det jo. bare verre og verre.
    Ha det godt! Anne

    SvarSlett
  2. Berre lekkert! God ny sommeruke :-))

    SvarSlett
  3. Vi venter spent på våre roser også, de skal springe i løpet av mnd hvis vi er heldige :). Flotte bilder.

    SvarSlett
  4. Å, så mange flotte roser og blomster
    du har ღ - en fryd å se alt det fine...
    Klem fra Mette

    SvarSlett
  5. Disse blomstene ser så ekte og naturlig. Jeg elsker dem. Denne bloggposten er bare rett og slett fantastisk.

    SvarSlett

Kommentarer er veldig hyggelig å motta.

Juni er her

Duftende syrin har tatt over etter liljekonvallen.  Berberisen konkurrerer litt på baksiden om å ha mest duft.  Det er sommer... Og fo...