onsdag 20. februar 2013

En hyllest til stemor

Mitt lille blomsterglimt i dag er en hyllest til gode Stemødre og Stemorsblomster spesielt.

En enkel plante, som det ikke blogges mest om akkurat.  Ja, den er ofte litt stemoderlig behandlet denne blomsten, men allikevel er den en iherdig søt sak.  Den blomstrer ivrig med lite stell.  Alle vil ha den til 17. mai for den tåler jo litt kulde og kommer i mange farger.  Passer inn overalt.

Denne lille blomsten fra naboen i skogen er nesten forheksende vakker med sine sorte tegninger. Blomstens tegning er en engel og med en lysende gul hvit glorie rundt hodet.

Ja , vakker er Stemors blomst og kanskje er Stemoren en liten engel i forkledning? 




3 kommentarer:

  1. For en flott hyllest til den gode stemoren! Det fortjener hun virkelig. Jeg er en ivrig fan av henne også:)Hun skal få god plass i hagen min i år også.

    SvarSlett
  2. Flott! Jeg ser de har begynt å selge sekspakninger nå :)Sikle sikle..

    SvarSlett
  3. Ja, stedmoderblomsten er dejlig! Og så har jeg lige fundet din blog som jeg ikke kendte i forvejen. Den er fin. Jeg sætter dig på min blogliste, og så vender jeg tilbage :-)

    SvarSlett

Kommentarer er veldig hyggelig å motta.

Juni er her

Duftende syrin har tatt over etter liljekonvallen.  Berberisen konkurrerer litt på baksiden om å ha mest duft.  Det er sommer... Og fo...