tirsdag 5. februar 2013

Mer flis og sånt - baderom



















Jeg er nok fortsatt litt mer på oppussing, enn hage for tiden.  Nå er det material og fargevalg som står i fokus.

Flisene til badet er vi nesten i mål med, men det må komme på plass ganske snart. De vi har mest lyst på er ortogonale hvite flis med sort firkant.  På veggene blir det hvite subway flis uten fas.  Så jobber vi litt med å finne riktig overgang mellom gulv vegg. Flisene går fra gulv til tak i dusjen, men i området utenfor avsluttes flisene med en hvit 'list' i flis.  Begge badene blir like, men fargen på veggen skal variere. 

Over er et lite mood board for badene.  Formålet er å velge flis på gulv og vegg. Jeg liker veldig godt den turkise fargen på veggen på bildet i midten (fra bhg.com) også forresten. Nr14 har presentert badearmaturet i sin blogg - og jeg synes det er knallstilig!

Jeg vakler mellom cottage stil på innredning og en glattere mer art deco actig innredning.  Vi får se hva vi bestemmer oss på etterhvert. 











 

3 kommentarer:

  1. I like them both! I'm partial to the aqua with white. We just did our bathroom in a similar scheme with white subway tile, glass accent, but with slate on the floor.

    I like the black and white. That's what one of houses had growing up. It is classic.

    SvarSlett
  2. Hei Ann Karin. De badene kommer til å bli fantastisk flotte! :-) De minner meg om noe en kunne funnet i et 30 talls rikmannshjem! Lekkert! :-)
    Ha en fortsatt riktig fin dag.
    Stein

    SvarSlett
  3. Jeg har vært en liten tur rundt i bloggen din,
    og flisene i forrige innlegg falt jeg for.

    SvarSlett

Kommentarer er veldig hyggelig å motta.

Juni er her

Duftende syrin har tatt over etter liljekonvallen.  Berberisen konkurrerer litt på baksiden om å ha mest duft.  Det er sommer... Og fo...