tirsdag 12. februar 2013

X-Faktor BLÅ

Irisen på bildet var av de første blomstene som
ønsket oss velkommen til hagen den første våren. 

Jeg var så spent,
små spirer dukket opp,
var det krokus
eller tulipan?

Nei, det var irisen som ville hilse på.


Dette ble en av de mest intense
 hagegledene for meg i fjor.
Det første tegnet på hva jeg hadde i vente.


De tittet opp av mørk vårbar jord og lyste opp,
 - og i høst plantet jeg mer Iris reticulata i min hage, 
for den gleden de gav var så stor! 


Mer blå blomsterglede på Moseplassen.


13 kommentarer:

  1. Fantastisk blåfarge på de der! Nesten vanskelig å få fargen riktig med kamera :-) Jeg plantet sånne nå i høst, og kan nezten ikke vente til våren. Lykke til!

    SvarSlett
  2. Så klar og lysende blåfarge. Ja, disse kommer vel tidlig. Jeg satte disse i jorden ifjor høst og håper de blir like fine som dine:) Lykke til!

    SvarSlett
  3. Flotte iriser med intens blåfarge! :)
    Lykke til!

    SvarSlett
  4. Våriris, ja :) De er så kule med det samme de dukker opp, og så vakre når de folder ut kronbladene sine! Nydelig vårtegn!
    Lykke til!

    SvarSlett
  5. Irisar det är en stor favorit här hos mig. Både små och stora
    ha det bra och lycka till.
    Kram Meta

    SvarSlett
  6. Iris reticulata er en herlig vår Iris, liten men flott der den lyser med himmelblå farve.
    Lykke til i X faktor:-)

    SvarSlett
  7. åå, for en fantastisk hyggelig overraskelse å få i en ny hage :)

    SvarSlett
  8. Jeg har fylt opp med disse lekre våririsene over alt og kan aldri få nok! Lykke til!

    SvarSlett
  9. Vilken fin blå färg, en riktigt fin bild.
    Lycka till i tävlingen.

    SvarSlett
  10. Nydelig bidrag til blomsterutfordringen!!

    SvarSlett
  11. Nydelige iriser! Skjønner godt at du ble glad da disse tittet opp av jorda :) Tror nesten jeg må plante slike til høsten. De var kjempefine!

    SvarSlett
  12. Nydelig farge. Så herlig at de blomstret så flott!

    SvarSlett
  13. Vilken fantastisk färg, de kan man längta efter!

    SvarSlett

Kommentarer er veldig hyggelig å motta.

Juni er her

Duftende syrin har tatt over etter liljekonvallen.  Berberisen konkurrerer litt på baksiden om å ha mest duft.  Det er sommer... Og fo...