fredag 22. februar 2013

Mine gyldne favoritter

Det er mange mange fristelser presentert i X-faktor for blomster.

Jeg har allerede mange gule blomster i hagen, og det liker jeg.  Hvis jeg skulle anskaffet noen fler, er det for å fylle litt ut i beddet hvor rosene Peace og Troika er plantet.

Frk. Anemone presenterer sin Charlotte ; en  David Austin rose.  Den er vakker synes jeg.

Gul X-Faktor hos Frk. Anemone


Flere oransje blomster kan gi litt dybde i beddet er også på prioritertlisten.  Geum må jeg ha mer av - jeg har en plante er kjøpt på salg i høst - den har jeg ikke sett i blomst, men jeg synes den er så søt på bilder og den gjør litt utav seg uten å dominere rosene. Bildet er hentet fra Min villahage


Inspirasjonsbildet er hentet fra X-Faktor bidraget fra
 Min villa hage
En annen rose på listen min er Rosa Waterland som Tigertina i Hagen på Fjellberg presenterte.

Hagen på Fjellberg....: X-faktor for blomster 2013 - Oransje og rød utgave!
SOLBRUD (Helenium 'Moerheim Beauty') fant jeg på bildet fra bloggen Hagen vår kan også få flytte inn i Eplehagen.


Tilslutt må jeg ha noen blå innslag for å forsterke det gyldne- Iris eller mer Lavendel, eller kanskje får jeg noen flotte Riddersporene som jeg har sådd.

3 kommentarer:

  1. Lekre blomsterønsker i skjønne farger! :)
    Passer på å ønske deg god helg!

    SvarSlett
  2. Nydelige må ha i varme farger. Har både solbruden og den i bilde to, som jeg ikke husker navnet på. Staselige og nøysomme hagevenner! Håper du får ønskene i jorden til våren:)

    SvarSlett

Kommentarer er veldig hyggelig å motta.

Juni er her

Duftende syrin har tatt over etter liljekonvallen.  Berberisen konkurrerer litt på baksiden om å ha mest duft.  Det er sommer... Og fo...