Det er liv

Det er liv i hagen, men det har vært så deilig å være nettopp i hagen , dermed så er det lite livstegn i den digitale verdenen.

Her er en liten smakebit på det som gleder mest i Eplehagen akkurat nå.

Et par solhatter - den rosa tror jeg heter Magnus og den hvite heter White Swan.  Den siste er ny av året,og jeg har den også som frø.  Årets forsøk på å så denne var mislykket, men heldigvis så finnes det hagesentre.    Jeg håper også at Double decker  gjør sin entre, den har jeg ikke sett i blomst og håper den overlevde vinteren.  Den er plantet ved siden av Magnus, men det gjør det ikke så enkelt å se om den kommer eller ei.  En liten tabbe det.

Den hvite høstfloksen har vist seg fram og den rosa og lilla følger hakk i hel.  Disse har blitt flyttet og herjet med så gleden er stor når de kommer så fint tilbake.

Astibene skal ommøbleres litt mer, nå er de plassert for langt bak i beddene til at man kan se dem.  Klassisk feil og litt synd at floksen skjuler de nå når går i blomst.  Mørke rød, rosa og hvit kommer i tur og orden.

En hvit dahlia av en cactus mix har også fått vist seg fram.  Den er diger - sikkert 15-20 cm størrelse på den blomsten.

Ha en fortsatt deilig helg hagefolk!






Kommentarer

  1. Mye fint som er i hagen din akkurat nå! Ja, nå er det tid for solhattene. Jeg sådde så mange i fjor, og nå kan jeg snart se hvordan de er. Det er moro med solhatt, for de blomstrer så lenge utover høsten.

    Ha en fin helg du også!

    SvarSlett
    Svar
    1. Flinke Marit - du får solhatt til fra frø også - imotsetning til mine totalt uspirte frø. Men krysser fingrene og går på med godt mot til neste så-sesong :))

      Slett
  2. Flott med hvitt i hagen! Jeg har også noen solhatter på gang, men av de tre frøplantene jeg plantet ut i fjor så det ut til at bare en greide vinteren. Er ikke overbevist om at det blir blomstring i år heller, synes den var litt puslete da jeg var innom sist. Men sommeren er ung og solhattene er jo sene :) Kos deg i hagen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Krysser fingrene for solhatten din Bille! Jeg har tenkt å prøve meg på så igjen. Vil jo ha mange - ser på de jeg har som prøveplanter. Og så langt så virker de å trives i det tørre og solrike inngangsbeddet. Nyt sol og sommer du også.

      Slett
  3. Nydelige hvite blomster i din hage!
    Ha en fortsatt flott helg:)

    SvarSlett
  4. Takk for titten og fortsatt god helg!

    SvarSlett
  5. Solhattene kommer også så smått her i hagen nå. Gleder meg! Send mail til vigdis@gmx.net og send meg adressen din, slik at jeg får sendt frø av hundekjeks til deg :-)

    SvarSlett
  6. I am so amazed by what grows there. I mistakenly thought it is winter half the year.

    SvarSlett
  7. Det var noen nydelige solhatter og andre hvite blomster, så flotte de var sammen.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Kommentarer er veldig hyggelig å motta.

Populære innlegg fra denne bloggen

Flytte steinbeddet

Kamp....

Historisk syrin?