lørdag 27. juli 2013

Det er liv

Det er liv i hagen, men det har vært så deilig å være nettopp i hagen , dermed så er det lite livstegn i den digitale verdenen.

Her er en liten smakebit på det som gleder mest i Eplehagen akkurat nå.

Et par solhatter - den rosa tror jeg heter Magnus og den hvite heter White Swan.  Den siste er ny av året,og jeg har den også som frø.  Årets forsøk på å så denne var mislykket, men heldigvis så finnes det hagesentre.    Jeg håper også at Double decker  gjør sin entre, den har jeg ikke sett i blomst og håper den overlevde vinteren.  Den er plantet ved siden av Magnus, men det gjør det ikke så enkelt å se om den kommer eller ei.  En liten tabbe det.

Den hvite høstfloksen har vist seg fram og den rosa og lilla følger hakk i hel.  Disse har blitt flyttet og herjet med så gleden er stor når de kommer så fint tilbake.

Astibene skal ommøbleres litt mer, nå er de plassert for langt bak i beddene til at man kan se dem.  Klassisk feil og litt synd at floksen skjuler de nå når går i blomst.  Mørke rød, rosa og hvit kommer i tur og orden.

En hvit dahlia av en cactus mix har også fått vist seg fram.  Den er diger - sikkert 15-20 cm størrelse på den blomsten.

Ha en fortsatt deilig helg hagefolk!






9 kommentarer:

  1. Mye fint som er i hagen din akkurat nå! Ja, nå er det tid for solhattene. Jeg sådde så mange i fjor, og nå kan jeg snart se hvordan de er. Det er moro med solhatt, for de blomstrer så lenge utover høsten.

    Ha en fin helg du også!

    SvarSlett
    Svar
    1. Flinke Marit - du får solhatt til fra frø også - imotsetning til mine totalt uspirte frø. Men krysser fingrene og går på med godt mot til neste så-sesong :))

      Slett
  2. Flott med hvitt i hagen! Jeg har også noen solhatter på gang, men av de tre frøplantene jeg plantet ut i fjor så det ut til at bare en greide vinteren. Er ikke overbevist om at det blir blomstring i år heller, synes den var litt puslete da jeg var innom sist. Men sommeren er ung og solhattene er jo sene :) Kos deg i hagen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Krysser fingrene for solhatten din Bille! Jeg har tenkt å prøve meg på så igjen. Vil jo ha mange - ser på de jeg har som prøveplanter. Og så langt så virker de å trives i det tørre og solrike inngangsbeddet. Nyt sol og sommer du også.

      Slett
  3. Nydelige hvite blomster i din hage!
    Ha en fortsatt flott helg:)

    SvarSlett
  4. Takk for titten og fortsatt god helg!

    SvarSlett
  5. Solhattene kommer også så smått her i hagen nå. Gleder meg! Send mail til vigdis@gmx.net og send meg adressen din, slik at jeg får sendt frø av hundekjeks til deg :-)

    SvarSlett
  6. I am so amazed by what grows there. I mistakenly thought it is winter half the year.

    SvarSlett
  7. Det var noen nydelige solhatter og andre hvite blomster, så flotte de var sammen.

    SvarSlett

Kommentarer er veldig hyggelig å motta.

Juni er her

Duftende syrin har tatt over etter liljekonvallen.  Berberisen konkurrerer litt på baksiden om å ha mest duft.  Det er sommer... Og fo...