søndag 25. august 2013

På husmorskole




Det har vært stille fra min kant , men forklaringer er at jeg har vært på husmorskole !  

Jobbseminar i fantastiske omgivelser på Hovde gård på Ørlandet i uken .  Hovde gård er en gammel husmorskole som er gjort om til hotell- og konferansesenter.    Jeg tok en liten runde med fotoapparatet i uteområdene. Gårdsplassen har flott brolegning, liten fontene og roser - romantisk og stemningsskapende.  Alt var bare helt riktig på dette stedet - bygningene, hagen, interiøret, maten og drikken  - og ikke minst selskapet :))

Det har vært et stort arbeid i å renovere den gamle husmorskolen og det var morsomt å se hvor lekkert og omtenksomt dette var gjort.  De nye delene tar ikke glansen fra det gamle.  Den gamle husmorskolen er bygget omtrent på samme tid som huset vi renoverer og det var inspirerende å se resultatet. Veldig mange detaljer er bevart og eierne har vært tro til det opprinnelige i oppussingen.  Bygningene er storslagne og flotte.  Vi var til og med heldige med været - bedre blir det knapt.  



8 kommentarer:

  1. Oi, dit skal jeg med den nye jobben i september. Ser at jeg kan glede meg, for dette ser jo veldig koselig ut=) Håper du har en fin søndag=) Vibeke

    SvarSlett
  2. Det var en nydelig husmorskole! Herskapelig og elegant. Gode bilder du har tatt!

    SvarSlett
  3. Ja, det var virkelig en staselig husmorskole. De har gjort en god jobb med bevaringen der.

    SvarSlett

Kommentarer er veldig hyggelig å motta.

Juni er her

Duftende syrin har tatt over etter liljekonvallen.  Berberisen konkurrerer litt på baksiden om å ha mest duft.  Det er sommer... Og fo...