torsdag 23. mai 2013

Georginene spirer

Knollene jeg har hatt inne til fordriving begynner å få lange skudd, og da er det tid for topping.  Skuddene prøver jeg å stiklingsformere så kanskje det blir fler georginer som kan glede oss denne sommeren. 

Georginene er i grunnen på prøve i år.  Jeg kjøpte noen flotte i fjor, men de dannet ikke noe særlig til knoller, fordi de hadde en slags strømpe rundt røttene.  Derfor bestemte jeg meg for å kjøpe knoller i år og så får jeg se om det blir noe greier på dem.  De er jo kjent som sneglefavoritter og som sagt de er i Eplehagen bare på prøve  ...


1 kommentar:

  1. Georginer er en begynnende dille her også. Jeg er ikke plaget med snegler, men jeg har alltid hatt motforestillinger mot disse blomstene pga. at de må jo graves opp igjen. Dine ser kjempefine ut, og de er lette å ta stiklinger av ja. Jeg har sådd mange og kjøpt enda flere, så her blir det mange georginer i år. Det gjenstår å se hvor mange som overlever neste vinter da... ;-)

    Ha en fin dag!

    SvarSlett

Kommentarer er veldig hyggelig å motta.

Juni er her

Duftende syrin har tatt over etter liljekonvallen.  Berberisen konkurrerer litt på baksiden om å ha mest duft.  Det er sommer... Og fo...