torsdag 23. mai 2013

Tulipanene har kommet!





Tulipanene Single Early Candy Prince, Fosteriana Purissima og Purple prince. Narcissen Mount Hood. Aquilegia vulgaris plena 'Clementine Red' og Corylus (Rød Vrihassel) ´Red Majestetic´ er vist i denne kollasjen.

























 
 
Dette er en av de virkelig store gledene i Eplehagen akkurat nå. Jeg trodde at mye ble ødelagt i dette beddet, men se så flott det ble.  Fler tulipaner skal få flytte inn akkurat her - for når det kommer til tulipaner, så er mange, mye bedre enn få ! 
 
Jeg ble fornøyd med fargene , mangler kanskje bare noen mørke lilla for å få enda litt mer dypde i sammenplantingen.  Her kan du finne de gamle innleggene mine om denne beplantningen.       

10 kommentarer:

  1. Ja det var vakre tulipaner og farger, akkurat tulipaner får en ikke nok av nå som en er sulteforet på blomster og farger etter vinteren.
    Jeg er ganske fornøyd med meg selv for at jeg sto ute og frøs på fingrene og satte løk i høst når premien blir så stor nå på våren.

    Nydelige bilder, ha en fin dag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er en deilig belønning når tulipanene blomstrer - da er jobben med å få dem i jorden glemt :)

      Slett
  2. Nydelige bilder og det ser ut som en veldig vakker hage - helt klart inspirert av landsbyhagene i England. Gleder meg til å lese mer på bloggen. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk - jeg skal ikke ta æren for hele utformingen av eplehagen - den ble min for et par år siden, men jeg håper å få den litt mer cottage-aktig litt etter litt. Koselig at vil følge bloggen min, og jeg gleder meg til å lese i din !

      Slett
  3. Flotte tulipaner i nydelige farger!
    Nå kan jeg angre som ikke plantet tulipanløk i høst.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ikke alt man rekker over , men nye sjanser kommer ! ;)

      Slett
  4. Skjønner godt du er fornøyd. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk - i bloggverden er det lov å skryte litt ??? :))

      Slett
  5. Svar
    1. Thanx Sue, it is a risky project to have tulips, because the deers love them , too :S I appreciate every flower that shows :)

      Slett

Kommentarer er veldig hyggelig å motta.

Juni er her

Duftende syrin har tatt over etter liljekonvallen.  Berberisen konkurrerer litt på baksiden om å ha mest duft.  Det er sommer... Og fo...