onsdag 29. mai 2013

Litt vårstemning fra skogshagen


Det er mye aktivitet disse vårdagene og bloggen får nok ikke den oppmerksomheten den fortjener.  Jeg ser jeg har fått flere nye følgere og det synes jeg er veldig koselig - så denne posten er en ekstra liten velkomsthilsen til disse.

Våren kommer litt senere oppe i skogen og nå blomstrer det masse gule påskeliljer , marianøkleblom og hvitveis.  Plena fikk sin første klipp og vinterskadde roser fikk en god runde med saksa.  Denne helgen  gav en deilig smak av sommer og det gjorde godt for kropp og sjel.   Sauene var kommet ut på beite og det var i siste liten vi fikk satt opp grindene.  De liker seg godt i sørhellingen gnafsende på alt grønt.  Vi liker derimot ikke så godt å tråkke rundt i sauebæsj og så vil vi  ha busker med blomster og bær. 

5 kommentarer:

  1. Koselige bilder fra vårhagen din! Det er travle dager, ja, så noen ganger så går andre ting foran bloggen. Sånn må det bare være :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, ja det er jo bare sånn , men heldigvis mye rekreasjon i holde på med hagen.

      Slett
  2. Å så koslig og vårlig. Primula er en av mine favoritter. Nydelig. Så heldige dere er som har sauer i nærheten, selv om dere må gjerde inn hagen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk - det er noen uker i forskjell på eplehagen og skoghagen. Så når påskeliljene er ferdig hjemme så kan jeg reise opp til hytta og ha litt glede av dem der også. Sauene er jeg nok ikke så glad i som deg. De spiser opp mine dyrebare hageplanter ved første anledning derfor har vi faktisk to sett med gjerde og grind rundt huset .Sauebjellene som plinger nede på veien er nok hverken jeg eller våre gode fastboende naboer veldig glade for. De stjeler noen timer dyrebar søvn på nettene, så vår nabo er rimelig desperat i perioder.

      Slett
  3. Hei! Det må være morsomt å ha to hager som kommer til forskjellig tid. Skulle så gjerne hatt Maria nøkleblom. Den er så vakker. Anne

    SvarSlett

Kommentarer er veldig hyggelig å motta.

Juni er her

Duftende syrin har tatt over etter liljekonvallen.  Berberisen konkurrerer litt på baksiden om å ha mest duft.  Det er sommer... Og fo...