lørdag 20. april 2013

Enda en liten oppgradering i eplehagen

Før og etter noen timers jobb i Eplehagen første fine hagedagen dette året. 


En deilig vårdag bruker man i hagen.  Det har vært en byggeplass på den øvre innkjøringen i ett år og når nærmer det seg en slags avslutning.  Her er litt før og etter bilder fra dagens økt.  Jeg har god hjelp av en av håndverkerne vi har brukt.  Han er veldig god på å bygge tørrmurer og vi hadde en diger haug av stein og jord.  Nå når telen slapp så kunne vi endelig gå løs på den haugen som ligger foran epletreet.  Vi fikk flyttet endel planter for å få formen på muren til å ´omfavne´ epletreet og la linjen av muren gå inn mot ´borgmuren´ .  Restmassene etter dette sisteprosjektet må vi kjøre bort, men haugen ble godt redusert.   Kollasjen under er litt mix av før og etter dagens innsats. 





























Flere helgegleder finner du i Vivishagerom helgeglede #23 og fler Show off´s finnes i Maleviks rosentradgard .

7 kommentarer:

  1. Så flinke dere er , ja på våren har en lyst og tid til litt tungt ute arbeide.
    Så fint det blir og er i hagen din.

    SvarSlett
  2. Så flott den tørrmuren ble, litt av en jobb dere har utført.
    Jeg liker så godt murer av stein, synes de er så fine.
    Ha en fortsatt fin helg:-)

    SvarSlett
  3. Sånne tørrmurer er veldig fine. Det er litt av en jobb dere har fått gjort, ja. Det er moro å se før og etterbilder.

    God helg!

    SvarSlett
  4. Du verden for en flott jobb dere har gjort. Dette ble virkelig fint.

    Ønsker deg en kjempe fin søndag. Klem

    SvarSlett
  5. Kjempeflott Anne Karin! :-D Jeg har sagt det før og jeg sier det gjerne igjen: jeg misunner dere som har sånne flotte steinmurer! :-D
    Nå har plantene jeg fikk fra deg vært med en tur til Sverige, men jeg våger ikke plante dem der borte ennå, så de skal få være med meg hjem til Oslo et par uker før de blir plantet i Sverige permanent :-)
    Ha en flott dag!
    Stein

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk alle sammen!. Jeg var godt fornøyd med gårsdagens innsats og kjenner at jeg har båret stein i går . Vi var to som jobbet i 3 timer og jeg synes jo det ble et rask og godt resultat av det. Nå har vi fått et bed som er godt definert og julerosene og heucheraene fra messen skal på plass så snart jeg tør. Stein, det kan jo bli skikkelig bereiste planter før de havner på riktig plass med denne kalde våren :))

      Slett
  6. Så flott arbeid!..og herlig med slike steinmurer...det liker jeg veldig godt:)
    Flott collage du har laget:)
    Ønsker deg fine vårdager:)

    SvarSlett

Kommentarer er veldig hyggelig å motta.

Juni er her

Duftende syrin har tatt over etter liljekonvallen.  Berberisen konkurrerer litt på baksiden om å ha mest duft.  Det er sommer... Og fo...