tirsdag 30. april 2013

Vårtegn #7 - Vårpryd


Puschkinia scilloides libanotica - Vårpryd

Nytt bekjentskap , innkjøpt på høstturen til England.  Disse kommer veldig bra i løkbeddet ved inngangen.  Er de ikke fine ? Jeg kjente ikke denne løkblomsten fra før og må si jeg er gledelig overrasket over spireviljen og skjønnheten.  Den skal være herdig til H7 og skal blomstre i mars-april.  Liker seg i godt drenert jord. Kilde nrk.no.  Hvis du klikker her så kan du se hva jeg har plantet sammen med Vårprydløken. 
 
 

5 kommentarer:

  1. De er så vakre! Jeg har de ikke selv, men til høsten skal jeg kjøpe løk jeg også. Ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. Så morsomt! Jeg stiftet først bekjentskap med denne i høst! Da kjøpte jeg en pose på Bogrønt Rom og er veldig spent på om de spirer og blomstrer i år! :-)
    Jeg har forresten gitt deg en utfordring på bloggen min ;-)
    http://sommerhagen.blogspot.no/2013/04/la-humla-suse.html

    Det er helt frivillig om du ønsker å ta opp temaet, men selvfølgelig hyggelig hvis du gjør det ;-)
    Ha en fin 1 ste Mai i morgen!
    Stein

    SvarSlett
  3. Den bærer virkelig sitt navn med rette:) Yndig og delikat var den.

    SvarSlett
  4. Kjempefin!
    Så flott tilskudd til vårhagen:)
    Ha en fin 1.Mai:)

    SvarSlett
  5. Nydelig! Jag har den selv :-) Både lyseblå og hvit. Den dukker opp hver vår. Ha en fin 1 mai!

    SvarSlett

Kommentarer er veldig hyggelig å motta.

Juni er her

Duftende syrin har tatt over etter liljekonvallen.  Berberisen konkurrerer litt på baksiden om å ha mest duft.  Det er sommer... Og fo...