fredag 12. april 2013

Er du med? Siste frist for første runde er nå!



Sneglekampen er i gang og jeg er med for å krige mot de brune slimete beistene som fråtser på mine skjønne spirer!

Nemaslug er innkjøpt og blir levert om ca 6 uker. Jeg er i mellomtiden klar til kveldsrunder for å ta utøyet ved første øyekontakt og planlegge strategien for planting av åte for dem.  Her er det både direkte angrep og bakholds taktikker som gjelder. 

Er det fler som er klare til sneglekrigen? Bli med i FB gruppen  ! Tips til bekjempelse av   brunskogsnegl kan du lese ved å klikke på linken. 

Uansett løp til hagesenteret så fort du kan, for å kjøpe det som virker som det mest effektive middlet så langt mot den brune plagen. 

 

8 kommentarer:

  1. Jeg har ikke brunsnegler her, så enn så lenge holder jeg meg fri for den slags ekle vesener her.
    Lykke til i kampen mot dem !

    SvarSlett
    Svar
    1. Heldige deg! Det er ikke total krise hos meg i min bratte tørre grusete Eplehage , men de som befinner seg der spiser opp mine nyutplantede spirer og det er ikke gøy!! Skoghagen der fryser de ihjel -hehe - der finnes ingen ekle brune spiremumsere.

      Slett
  2. Bank i bordet, men jeg har ikke kommet over noen av disse glupske sneglene i hagen min. Tror jeg bor i litt for kaldt klima for dem. (Oj, der fant jeg faktisk en fordel ved å bo i en høy klimasone...)
    Lykke til i kampen din! Håper du slipper store ødeleggelser i sommer.
    Og du, hvis vinteren har vært ekstra ille i år, så kan det jo hende at det avspeiles i sneglebestanden til våren. Er jo lov å håpe:)

    SvarSlett
  3. Uff!!!
    Snegler er og blir bare så kjedelig, bank i bordet jeg er ikke plaget ennå,,,
    Lykke til og måtte du greie å få overtaket på de.

    Det sludder her, men det legger seg ikke mye på bakken.
    Det er bare så utrolig deprimerende å se på hehe, men en foebigående bagatell i forhold til snegler.

    God fredag fra Marit.

    (så mange flotte løk, innlegget under)

    SvarSlett
  4. Hei! Du kommenterte at du ønsker å bytte til deg Blodbeger. Jeg gir bort de neste 2 dagene, siden du kommenterte i forrige innlegg kommer du først i køen, men du må gi meg et hint i give-away innlegget ;-)

    Her på Skyggebalkongen er det ganske sneglefritt. Og i feriehagen stresser de meg ikke så mye, men jeg prøver å utvide med planter de ikke gnafser på.

    SvarSlett
    Svar
    1. jeg sier jatakk til det tilbudet !! :))

      Cosmos funket fint i Eplehagen i fjor . Nicotinaen vsr også urørt.

      Slett
  5. Her ligger frosten ennå, men NEMASNØGGEN skal stå klar...så fort jeg ser den ekle brune skapningen skal produktet bestilles! Tenkte jeg skulle få naboene til å gjøre det samme, en kan dele en forsendelde!? UT TIL KRIG!! corneliasverden.wordpress.com

    SvarSlett
  6. Snigelkrigen stöttar jag också. Det är bara att vänta till snön är borta och nemasluget i hus, sen kavlas ärmarna upp.

    SvarSlett

Kommentarer er veldig hyggelig å motta.

Juni er her

Duftende syrin har tatt over etter liljekonvallen.  Berberisen konkurrerer litt på baksiden om å ha mest duft.  Det er sommer... Og fo...