mandag 29. april 2013

Hagejobbing , men lite fotogene forbedringer.

Jeg har jobbet i hagen, men det er så lite å fotografere så jeg synes ikke det er så mye å blogge om .  Har fjernet grus fra veien i grøftekanten.  Det ser jo unektelig litt bedre ut etterpå, men noe fotomotiv er det jo ikke ... Når man rydder, luker og fjerner ugress så er jo det også en forbedring , men heller ikke det er det helt store å knipse.  Inngangsbeddet er ferdig planlagt og plantene er i hus, det var bare litt ugress og uhumsketer å fjerne der før det ble planteklart.   Kugjødselkompost er spadd inn i inngangsbeddet, men det ikke særlig lekkert fotomotiv. Et par planter fikk også flytte inn, og resten skal følge på. Plantene har overlevd herdingen så langt , det ser bra ut. 

I resten av hagen så har jeg mest fjernet løv og ikke gjort så mye annet.

Irisen blomstrer og gleder heldigvis!

Den nye hellelagte gangen rundt huset er nå omsider helt fri for is og snø.  Den kan jo fotograferes, for nå ser vi den.  Den ble jo begravd under snøen omtrent i det den ble ferdig, så jeg har ikke helt fått gledet meg over den før nå.  Det er deilig og renslig med alt tråkket som blir når vi holder på med prosjektene våre i Eplehagen.

Døde greiner fra rosene ble tatt unna i helgen.  De stakkars rosene har jeg sannelig greid å sette tilbake ganske mange år på det drøye året jeg har hatt Eplehagen.  Det har mest med med byggearbeidene selvsagt.  Det er gravd og herjet ganske mye rundt om husveggene , og de er klippet ned og gravd opp og flyttet.  Så det blir litt sørgelige resultater som heller ikke verd å fotografere . 

Kanskje jeg heller skal ønske alle hagevenner der ute en riktig flott våruke istedet for å fortsette å skrive tullete blogginnlegg - og så håper jeg snart jeg har et fantastisk blomstershow å vise fram .... ja hvis ikke amatørgartneren kverker alt sammen underveis. 

Ha en super dag!

 

9 kommentarer:

  1. Hei Anne Karin. Jeg synes bildene dine syder av vår jeg! :-D
    Det er så fint å se hvordan hagen får et helt nytt preg så fort en har en skikkelig vårrengjøring! Nå som løvet er fjernet vil du sikkert oppleve at løkplantene spretter opp av jorden, for det er ikke tvil om at løvet som beskytter tidlig vår samtidig også forhindrer jorden fra å få riktig varme når nattefrosten først har opphørt! - Og småplantene blir oppmuntret til vekst når solstrålene lokker dem frem... :-)
    Den skiferhelle- gangstien var jo forresten kjempeflott!
    Ha en fortsatt riktig fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så enig, litt rydding og ordning så ser det straks bedre ut. Løkene er på vei - dvs mye av det er på vei. Noe er tapt etter håndtverkerkaoset.

      Slett
  2. Våren er ute og en deilig hagetid, det vi gjør nå er grunnlaget for alle blomstene og fargene vi skal vise senere,,snart håper jeg også,,
    Så flink du har vært, jeg har prøvd to ganger i dag men det kommer noen forbaska regnskyll innimellom hehe.
    Koselig vår-innlegg, ha en fin våruke du også.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er litt ustabilt vårvær, så det er vel bare å kaste seg rundt når det er en sjanse. Det er så tørt her at jeg er glad for hver regndråpe.

      Slett
  3. Ikke alltid like lett å finne pangmotiver i hagen. Men jeg syns likevel bildene dine har en flott vårstemning. Rydding, forsiktig blomstring og blendende sol, det er vår det.

    SvarSlett
    Svar
    1. Deilig med vår, selvom det var surt ute i dag.

      Slett
  4. Hei! Jeg liker godt slike vårbilder. Veldig fin hellegang. God kveld til deg! Anne

    SvarSlett
  5. Irisen var flott da! Og så spennende med hva som dukker opp av jorda. Her er det også mye som ikke blomstrer ennå, men mange spirer er kommet opp av iris som ble satt i høst. Ha en fin 1 mai!

    SvarSlett

Kommentarer er veldig hyggelig å motta.

Juni er her

Duftende syrin har tatt over etter liljekonvallen.  Berberisen konkurrerer litt på baksiden om å ha mest duft.  Det er sommer... Og fo...